fbpx



Niedziałające MMS-y – sprawdź krok po kroku, co jest nie tak.

24/09/2019

WSZYSTKIE

Dostałeś wiadomość MMS. Sprawdzasz, od kogo, po czym otwierasz ją z ciekawością jej zawartości. Okazuje się jednak, że nie możesz zobaczyć jej treści. Zostajesz odesłany do przeglądarki internetowej lub też otrzymujesz informację, że zawartość wiadomości jest niedostępna. Zastanawiasz się, co może być przyczyną? Nie tylko Ty masz taki problem. Dotyczy to wielu właścicieli telefonów komórkowych, jednak o problemie dowiadują się niekiedy wyjątkowo późno od momentu zakupu telefonu. Wynika to z możliwości przesyłania wiadomości przez portale społecznościowe. Popularność MMS-ów wciąż jednak jest duża, co oznacza, że warto jednak mieć możliwość ich odbioru.

Jeżeli kupujemy telefony u operatorów, zazwyczaj są one skonfigurowane automatycznie pod kątem odbierania MMS-ów. Zdarza się jednak, że taką konfigurację musimy wykonać samodzielnie w sposób zależny od tego, z jakiego operatora korzystamy. Przyczyn niedziałających MMS-ów może być jednak znacznie więcej, dlatego zanim rozpoczniesz konfigurację, sprawdź, od czego może zależeć problem. Najczęściej brak możliwości odbioru wiadomości MMS oznacza również brak możliwości ich wysyłania.

Sprawdź to!
Istniej kilka przyczyn niedziałających MMS-ów. Po pierwsze, sprawdź, czy Twój operator sieci pozwala na przesyłanie i odbieranie tego typu wiadomości. Po drugie, powinieneś zweryfikować, czy dokonano automatycznej konfiguracji telefonu właśnie pod tym kątem. Czasami jednak nawet pomimo wykonanej konfiguracji nie możesz wysyłać i odbierać MMS-ów. Być może w ustawieniach należy dokonać pewnych zmian. Koniecznie sprawdź, jakie są aktualne ustawienia Twojego telefonu. A może to wina zbyt słabego sygnału. Jeżeli MMS-ów nie możesz wysłać lub odebrać tylko w niektórych sytuacjach, istnieje szansa, że to tylko problem ze słabym sygnałem. Nie zawsze przecież telefon ma dobry zasięg, wystarczający do pełnej obsługi telefonu. Sprawdź więc na pasku stanu moc sygnału. Dzięki temu upewnisz się, że Twoje urządzenie jest połączone z siecią. Jeżeli jest słaby lub nie ma go w ogóle, po prostu zmień lokalizację. Może znajdujesz się w środowisku, w którym występują przeszkody, uniemożliwiające dobry sygnał. Zdarza się tak często, kiedy jesteśmy na dużych wysokościach, w zamkniętych pomieszczeniach lub pod powierzchnią ziemi, np. w piwnicy czy podziemnym garażu.

W ustawieniach wiadomości funkcja wysyłania i pobierania wiadomości MMS musi być włączona. Jeżeli wysyłasz MMS używaj kombinacji cyfr, która zaczyna się od +, a nie od 00. Problem może też dotyczyć niedostatecznej dostępności pamięci telefonu lub zewnętrznej karty pamięci. Spróbuj wyłączyć telefon, co spowoduje zamknięcie działających w tle aplikacji i tym samym zwolnienie pamięci. Jeżeli jednak pamięć Twojego telefonu jest zapełniona, możesz być zmuszony do usunięcia aplikacji, z których nie korzystasz, uporządkowania zdjęć i filmów oraz pozbycia się już otrzymanych i odczytanych wiadomości. Warto zaktualizować telefon, co przekłada się na wzrost jego wydajności. Jeżeli została przeprowadzona konfiguracja dotycząca obsługi MMS, to może pomóc. Jeżeli jednak telefon nie jest skonfigurowany, należy wykonać konfigurację.

Automatyczna i ręczna konfiguracja
Usługę MMS konfigurujemy w różny sposób, jest to często uzależnione od sieci komórkowej i od operatora. W większości przypadków konfiguracja jest automatyczna, jak w przypadku sieci Lajt Mobile. Po aktywacji karty otrzymujesz SMS, który zawiera konfigurację zarówno MMS, jak też Internetu. Jeżeli go nie dostaniesz, wyślij bezpłatną wiadomość SMS pod numer 8090 o treści „MMS”. Jeżeli jednocześnie chcesz skonfigurować Internet, nie możesz tego zrobić jedną wiadomością SMS. W takiej sytuacji wysyłasz dwie osobne bezpłatne wiadomości o odpowiedniej treści „MMS” i „Internet”. Może się zdarzyć, że automatyczna konfiguracja się nie powiedzie i wciąż nie będziesz mógł odbierać i wysyłać MMS=ów. Musisz więc sprawdzić ustawienia swojego telefonu. Dzieje się tak w przypadku telefonów, nieobsługujących SMS-ów konfiguracyjnych. Wtedy dokonujemy konfiguracji manualnie w sposób właściwy dla konkretnego systemu.

Jeżeli masz telefon komórkowy z systemem Android, edytuj Punkt dostępowy, uzupełniając odpowiednio dane:
• Nazwa: MMS
• APN: mms.gt
• Proxy: Nie ustawiono
• Port: Nie ustawiono
• Nazwa Użytkownika: Nie ustawiono
• Hasło: Nie ustawiono
• Serwer: Nie ustawiono
• MMSC: http://mms.gt:8002
• Proxy dla MMS: 212.2.96.16
• Port MMS: 8080
• MCC: 260
• MNC: 01
• Typ uwierzytelniania: Brak
• Typ APN: mms

W telefonach z systemem iOS wybieramy kolejno Menu –> Ustawienia –> Sieć komórkowa –> Sieć komórkowa danych, a następnie wpisujemy dane:
• Ustawienia MMS
• APN: mms.gt
• Użytkownik: pozostawiamy puste
• Hasło: pozostawiamy puste
• MMSC: http://mms.gt:8002
• Proxy: 212.2.96.16:8080
• Maks. wielkość MMS: 307200
• URL UA PROF MMS: pozostaje puste
Korzystasz z systemu Microsoft? Wybierz Menu -> Ustawienia -> Komórkowe + SIM -> Dodaj APN do MMS-ów. Ustawienia powinny być następujące:
• APN do MMSÓW
• APN – mms.gt
• Nazwa użytkownika – brak
• Hasło – brak
• Typ uwierzytelniania – PAP
• Bramka WAP (adres URL)- 212.2.96.16
• Bramka WAP – port – 8080
• MMSC (adres URL) – http://mms.gt/
• MMSC – port – 8002
• Maksymalny rozmiar MMS-a – 300
• Typ IP – IPv4

MMS-y w Twoim telefonie nie działają? Nie panikuj, w większości przypadków ten problem można rozwiązać w łatwy i szybki sposób. Wystarczy sprawdzić kilka ustawień, dokonać zmian lub po prostu skonfigurować urządzenie pod kątem obsługi wiadomości MMS

najpopularniejsze

Polecenie znajomych – zarabiaj na swojej sieci.

27/08/2019

czytaj

Bonus krajowy - czyli jak dbamy o to, abyś nie przepłacał.

27/08/2019

czytaj

5 najlepszych aplikacji na lajtowe wakacje!

27/08/2019

czytaj