Konfiguracja usługi internetu i MMS w telefonie
- Po aktywacji karty SIM w sieci lajt mobile automatycznie otrzymujesz SMS-a z konfiguracją internetu oraz MMS-ów.
- W przypadku, gdy takiej wiadomości nie otrzymasz, wyślij bezpłatnego SMS-a pod numer 8090 o treści „INTERNET” lub „MMS” w zależności od tego, czego ma dotyczyć konfiguracja.
Uwaga! Jeżeli chcesz dokonać konfiguracji internetu oraz MMS-ów, należy wysłać dwa SMS-y.
Jak skonfigurować internet mobilny w modemie/routerze?
Aby skonfigurować działanie usługi internetu w modemie/routerze, należy zalogować się do ustawień sprzętu. W tym celu należy w adresie przeglądarki internetowej wpisać 192.168.1.1 (lub inny adres, który dostępny jest na etykiecie/naklejce urządzenia). W kolejnym kroku należy utworzyć nowy profil i uzupełnić pola:
- Nazwa profilu: Telestrada
- APN – wybrać statycznie, wpisać: internet.gt
- Numer dostępowy – należy wprowadzić: *99# (pomijamy, jeśli urządzenie nie wymaga podania numeru)
- Nazwa użytkownika: pole należy pozostawić puste
- Hasło: pole należy pozostawić puste
- Uzupełnić PIN jeśli wcześniej nie został usunięty*
Pamiętaj, po wprowadzeniu nowych ustawień zgodnie z instrukcją, należy podjąć próbę łączenia się.
W przypadku routera należy wpisać odpowiednie hasło zabezpieczające w momencie parowania z innym urządzeniem (widniejące na odwrocie urządzenia lub inne jeśli wcześniej zmieniono).*W przypadku niektórych urządzeń zaleca się w pierwszej kolejności usunąć PIN karty. W tym celu należy umieścić ją w telefonie po czym w ustawieniach odnaleźć opcję zdjęcia blokady karty SIM.
Ręczna konfiguracja
Jeżeli po aktywacji karty w lajt mobile nie otrzymasz SMS-a z konfiguracją internetu oraz MMS-ów lub otrzymasz informację, że dla twojego urządzenia nie jest możliwe przesłanie ustawień konfiguracyjnych – skonfiguruj ustawienia ręcznie.
Szczegółowe informacje i instrukcje do konfiguracji ręcznej znajdziesz w zakładce Konfiguracja.
Najczęściej zadawane pytania
Czy po aktualizacji telefonu muszę ponownie dokonać konfiguracji internetu oraz MMS-ów?
Jeżeli system w Twoim telefonie uległ aktualizacji, należy wykonać ponownie konfigurację usług. Prawdopodobnie pojawi Ci się APN sieci Plus, dlatego musisz go usunąć, a następnie wprowadzić APN lajt mobile.
Nie działa mi konfiguracja ręczna. Co mam zrobić?
Jeżeli została przeprowadzona konfiguracja ręczna zgodnie z instrukcjami, a Twoje usługi dalej nie działają – prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 727 700 700.