Faktury i płatności

Spis treści

Jak opłacić fakturę?

Fakturę możesz opłacić na dwa sposoby:

  1. za pomocą Panelu Klienta lajt-online.pl;
  2. poprzez tradycyjny przelew bankowy na indywidualny numer konta bankowego.

Pamiętaj, że każdy klient posiada swój indywidualny numer konta do wpłat. Widoczny jest on na fakturze oraz w Panelu Klienta.

Jak włączyć e-fakturę?

Jeżeli chcesz zrezygnować z faktur papierowych i zamienić je na e-faktury, wystarczy wysłać do nas zgłoszenie poprzez Panel Klienta lajt-online.pl. Wybierz temat zgłoszenia “FAKTURY I PŁATNOŚCI/e-faktura”. Możesz również wysłać e-maila z takim zgłoszeniem na info@lajtmobile.pl.

Jak będę otrzymywać e-faktury?

Każdego miesiąca będziesz otrzymywać e-fakturę na osobiste konto w Panelu Klienta lajt-online.pl oraz na adres e-mail (który podany jest w umowie) do około 10 dnia każdego miesiąca. Pamiętaj, że może się zdarzyć, iż e-mail trafi do zakładki SPAM w Twojej skrzynce, dlatego warto tam zaglądać.

Jak zamówić duplikat faktury?

Duplikat faktury możesz zamówić na dwa sposoby:

Sposób 1. Wyślij zgłoszenie z Panelu Klienta (wybierz temat “FAKTURY I PŁATNOŚCI/Duplikat faktury).

Sposób 2. Wyślij wiadomość e-mail na info@lajtmobile.pl.

Dlaczego kwota na fakturze jest wyższa?

Przyczyn takiej sytuacji może być kilka. Najczęstszym powodem jest to, że okres rozliczeniowy dla każdego klienta jest taki sam i jest to okres od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca. Jeżeli numer został aktywowany i pierwszy okres rozliczeniowy jest niepełny, pierwsza faktura posiada wyższą opłatę, proporcjonalnie wyliczoną od kwoty abonamentu podstawowego za czas, w którym numer był aktywny.

Informacja o billingu

W przypadku wyższej opłaty na fakturze należy zalogować się do Panelu Klienta i sprawdzić billing w celu weryfikacji zużycia usług. 

W innych przypadkach prosimy o przesłanie zgłoszenia przez Panel Klienta lub na info@lajtmobile.pl. Dzięki zgłoszeniu będziemy mogli sprawdzić, czy poprawnie naliczono opłaty. 

Co zrobić w sytuacji, gdy na moim koncie widnieje nadpłata?

Nie musisz z nią nic robić. Nadpłata będzie widoczna na twoim koncie abonenckim i zostanie zaksięgowana na poczet przyszłych płatności. Możesz również wydać dyspozycję zwrotu nadpłaty poprzez odpowiedni wniosek umieszczony w “Regulamin „Nadpłaty/Błędnej wpłaty“. Przy składaniu wniosku należy wskazać numer rachunku bankowego, na jaki nadpłata ma zostać zwrócona.

Jakie opłaty zobaczę na pierwszej fakturze?

Pierwsza faktura będzie wyższa, ponieważ doliczona zostanie jednorazowa opłata aktywacyjna za usługi w sieci lajt mobile. 

Dodatkowo, na pierwszym rachunku istnieje możliwość doliczenia kwoty abonamentu, proporcjonalnie od dnia aktywacji numeru w sieci lajt mobile, do pierwszego dnia bieżącego okresu rozliczeniowego. W przypadku, gdy numer aktywuje się w połowie miesiąca, za ten okres nie wystawiamy faktury w tym samym miesiącu. Dopiero faktura za następny miesiąc będzie zawierać pełną kwotę abonamentu za nowy okres rozliczeniowy oraz zaległą kwotę, proporcjonalną za poprzedni miesiąc.

Jak czytać fakturę?

Numer Abonenta

Każdy klient ma przydzielony indywidualny numer, który potrzebny jest podczas kontaktowania się z Biurem Obsługi Klienta lajt mobile.

Opłaty abonamentowe

Czyli stałe opłaty miesięczne za każdy numer abonencki. Są one naliczane zgodnie z Cennikiem przydzielonym dla danego planu taryfowego (bez uwzględnienia rabatów). Opłata abonamentowa jest naliczana z góry, a połączenia są naliczane za dany miesiąc.

Uwaga! Pierwsza faktura zawiera dwie opłaty abonamentowe: pierwsza naliczana jest za okres, w którym usługa została już zrealizowana, natomiast druga naliczana jest za następny okres z góry. Każda kolejna faktura zawiera opłatę abonamentową naliczaną z góry za następny okres. 

Opłata brutto

Jest to kwota, którą klient powinien uregulować zgodnie z fakturą, która zawiera opłatę netto oraz należny podatek VAT. Pamiętaj, że pierwsza faktura może mieć podwyższoną kwotę abonamentu ze względu na to, że opłacasz swój abonament “z góry”, a także w przypadku aktywacji nowej usługi w miesiącu poprzedzającym. Do abonamentu płaconego “z góry”, będzie doliczona opłata proporcjonalna za część miesiąca, w którym nastąpiła aktywacja usługi. 

Numer rachunku do wpłat

Klient może zapłacić fakturę za pomocą przelewu na podany numer konta, który jest indywidualnym numerem rachunku. 

Saldo

Jest to stan rozliczeń między klientem a operatorem. Saldo końcowe dodatnie oznacza niedopłatę, czyli płatność do uregulowania przez klienta. Natomiast saldo końcowe ujemne oznacza nadpłatę, którą klient powinien uwzględnić przy regulowaniu zaległości. 

Płatność do dnia

Jest to termin, do którego płatność powinna wpłynąć na rachunek bankowy operatora. Płatności powinny być dokonywane na podany na fakturze indywidualny numer rachunku bankowego.

Czy do każdej karty SIM należy uiścić opłatę aktywacyjną?

Opłata aktywacyjna dotyczy każdej karty SIM, jaką zamawiasz w ramach umowy.  Standardowa opłata aktywacyjna wynosi 300,00 zł brutto, jednak każdy Klient otrzymuje rabat w wysokości 271,00 zł, niezależnie od czasu zobowiązania umową. Dlatego opłata po udzieleniu rabatu wynosi 29,00 zł.

Okres rozliczeniowy – od kiedy się zaczyna?

Okres rozliczeniowy dla każdego klienta jest taki sam i jest to okres od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca. Pamiętać należy, że data odnowienia się pakietu nie jest zależna od okresu rozliczeniowego.

Czy Opłata aktywacyjna w ofercie łączonej jest za każdą kartę? Czy jest niezależna od liczby kart?

Opłata aktywacyjna jest naliczana za każda kartę SIM.

Zadzwoń do Konsultanta Biznesowego: 727727187

Dokup pakiet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mi magna sed ultrices aliquam, hendrerit tellus mattis.

tutaj formularz

Doładuj konto