fbpx

Roaming w Unii Europejskiej

Od 15 czerwca 2017 roku wszyscy klienci abonamentowi lajt mobile korzystają z roamingu w UE tak, jak w kraju, zgodnie z zasadą „Roam Like At Home” (Roaming jak w kraju). Na wakacjach czy w podróży służbowej rozmowy, SMS-y, MMS-y rozliczane są tak, jak w kraju. Użytkownicy nielimitowanych pakietów rozmów i SMS-ów korzystają z nich również w roamingu w UE, na zasadach określonych w Zasady Polityki Uczciwego Korzystania oraz w Cennikach Ofert. W przypadku chęci zachowania zniżki udzielanej przez Operatora, w ramach Bonusu Krajowego, należy kierować się jego wytycznymi zawartymi w Cenniku Oferty.

Roaming w lajt mobile

Odbieranie połączeń w roamingu

W roamingu w UE możesz bezpłatnie odbierać połączenia we wszystkich planach taryfowych.

 


 

Zasada Roam Like At Home

Jeżeli w ramach planu taryfowego w kraju posiadasz nielimitowane połączenia do sieci komórkowych i stacjonarnych, to znaczy, że zgodnie z zasadą Roam Like At Home możesz wykonywać połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce, przebywając na terenie UE bez dodatkowych opłat.

Pamiętaj, aby zachować zniżkę na abonament w ramach Bonusu Krajowego, należy wykonać maksymalnie do 50 min. wymiennych na 50 SMS-ów.

Więcej informacji o kosztach wykonywania połączeń znajdziesz w Cenniku Usług Dodatkowych dla usługi w abonamencie. Cennik dostępny jest w zakładce Dokumenty.

 


 

Uruchamianie roamingu

Usługa roamingu na usługi głosowe w zasięgu sieci Plus jest uruchamiana automatycznie. Jeżeli nie możesz wykonać połączenia, zaloguj się do Panelu Klienta i wyślij stosowne zgłoszenie lub prześlij wiadomość e-mail na adres: info@lajtmobile.pl.

Usługa roamingu na transfer danych w zasięgu sieci Plus wymaga manualnego włączenia. Po włączeniu roamingu na transfer danych będzie on aktywny do momentu, gdy zgłosisz dyspozycję o ewentualne wyłączenie. Usługę włączysz/wyłączysz poprzez Panel Klienta, w zakładce Usługi, bez konieczności kontaktu z BOK. Możesz również zgłosić dyspozycję poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. W tym celu wyślij zgłoszenie po zalogowaniu się do Panelu Klienta lub prześlij wiadomość e-mail na adres: info@lajtmobile.pl. Roaming na transfer danych będzie aktywny do momentu, gdy zgłosisz dyspozycję o wyłączenie.

Na zasięgu sieci Orange usługa roamingu jest uruchamiana automatycznie zarówno dla usług głosowych, jak i dla transferu danych.

 


 

Chcesz sprawdzić ile GB możesz wykorzystać w roamingu w UE w ramach abonamentu?

Informacje o liczbie dostępnych GB w roamingu UE w ramach posiadanego planu taryfowego, znajdziesz w dokumencie Limit roamingowy na transmisję danych w Strefie 1, który znajduje się w zakładce Dokumenty.

(i) Wystarczy, że znajdziesz wysokość opłaty abonamentowej, jaką obecnie płacisz w lajt mobile i dla której wskazano właściwy pakiet GB w roamingu UE. Pomoc możesz także uzyskać na czacie lajt mobile lub pisząc wiadomość na adres: info@lajtmobile.pl.

Jeśli chcesz sprawdzić, ile zostało Ci GB do wykorzystania w roamingu UE w ramach abonamentu, to wyślij zgłoszenie z Panelu Klienta lub prześlij wiadomość e-mail na adres: info@lajtmobile.pl. Możesz również skontaktować się z naszym BOK poprzez infolinię 727 700 700.

 


 

Jakie są opłaty za korzystanie z Internetu po wykorzystaniu przysługującego mi pakietu GB w Roamingu UE w ramach planu taryfowego?

Wszystkie informacje o kosztach znajdziesz w Cenniku Usług Dodatkowych dla usługi w abonamencie. Cennik dostępny jest w zakładce Dokumenty.

Masz też możliwość dokupienia Dodatkowego Pakietu Internetu w UE.

Stan zużycia wykupionego Dodatkowego Pakietu Internetu w UE dla zasięgu sieci Plus możesz sprawdzić kodem USSD *136#, a dla zasięgu sieci Orange kodem USSD  *171*10*98# i – w wiadomości zwrotnej otrzymasz informację o pozostałym pakiecie GB do wykorzystania w UE, a jej wartość będzie podana w MB. W momencie, gdy wykorzystasz 80% przysługującego pakietu GB, zostanie wysłany SMS z informacją o kończącym się limicie. W przypadku wykorzystania 100% pakietu GB również zostaniesz o tym poinformowani wiadomością SMS.

 


 

Usługi roamingowe a przekroczenie granicy

Usługi roamingowe zarejestrowane i taryfikowane mimo, że Abonent nie przekroczył granicy są następstwem zalogowania się karty SIM do sieci operatorów naszych sąsiadów i korzystania ze świadczonych przez nich usług. Niniejsza sytuacja może wystąpić na terenach przygranicznych, gdzie zasięg operatorów międzynarodowych jest dostępny na niektórych obszarach naszego kraju i może być silniejszy od zasięgu sieci Plus.

Jeśli przebywasz w pobliżu granicy, sprawdź status zalogowania do sieci. Na wyświetlaczu telefonu z reguły prezentowane są informacje o tym, że właśnie korzystasz z roamingu. Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób jest to oznaczane w Twoim urządzeniu, zapoznaj się jego instrukcją obsługi.

Aby uniknąć zalogowania do zagranicznej sieci należy zmienić tryb wyboru sieci z automatycznego na manualny (umiejscowienie tej opcji jest zależne od menu Twojego telefonu, zazwyczaj jednak możesz ją znaleźć w opcji “Ustawienia”). Po zmianie trybu wyboru sieci na manualny należy, spośród widocznych w telefonie dostępnych sieci, wybrać sieć Plus. Po wykonaniu tej czynności aparat nie będzie już logować się do innych sieci.

Inną możliwością uniknięcia logowania do sieci zagranicznego operatora jest wyłączenie na swoim numerze usługi roamingu.

 


 

Problemy z transmisją danych w roamingu

Pomimo poprawnej konfiguracji usług po naszej stronie, zdarza się, że internet za granicą nie będzie działać. Najczęstszą przyczyną tego problemu jest wyłączona opcja przesyłu danych w roamingu na telefonach.
 
Jak to naprawić?

Aby upewnić się, że Twój telefon jest prawidłowo skonfigurowany do korzystania z internetu w roamingu, wykonaj poniższe kroki:

  1. Wejdź w ustawienia swojego telefonu.
  2. Znajdź sekcję „Sieci komórkowe” lub „Połączenia” (nazwa może się różnić w zależności od modelu telefonu).
  3. Upewnij się, że opcja „Dane w roamingu” jest włączona.
  4. Zapisz zmiany i zrestartuj telefon.

 

Po wykonaniu tych kroków, telefon powinien być gotowy do korzystania z internetu w roamingu.

Jeżeli po włączeniu opcji danych w roamingu nadal masz problemy z dostępem do internetu, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.

Dodatkowo, dla zasięgu sieci Plus:

Jeżeli transfer danych nie działa poza granicami Polski, wówczas należy sprawdzić w ustawieniach sieci czy mamy zapisane tylko i wyłącznie dwa APN-y: Internet i MMS. Jeżeli pojawia się więcej APN-ów, niż te dwa, to trzeba usunąć pozostałe i pozostawić tylko te dwa.

W przypadku, gdy tak jest, a w APN jest “plus”, to należy zmienić na “internet” lub odwrotnie – “internet” na “plus”. Jeżeli to nie pomoże, należy zmienić tryb wyszukiwania sieci na ręczny i spróbować zalogować się do każdej dostępnej sieci i sprawdzić jej działanie.

 

Aktywowanie roamingu

Usługa roamingu na usługi głosowe jest aktywna automatycznie. Jeżeli nie możesz wykonać połączenia wyślij zgłoszenie po zalogowaniu się do Panelu Klienta lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: info@lajtmobile.pl.

 


 

Opłaty za wiadomości i połączenia

Połączenia i wiadomości SMS są tak samo płatne, jak w kraju mimo wyłączonego pakietu i przy założeniu, że wykonywane połączenia i wysyłane wiadomości są na numery polskie.

(i) Więcej informacji na temat kosztów wykonywania połączeń znajdziesz w Cenniku Usług Przedpłaconych Komórkowych dla usługi na kartę. Cennik dostępny jest w zakładce Dokumenty.

 


 

Dostępność roamingu dla usług na kartę

Usługa roamingu na transfer danych poza granicami kraju nie jest dostępna dla Użytkowników usługi na kartę. 

Sugerujemy korzystanie z usług lokalnego Operatora lub korzystania z dostępnych sieci Wi-Fi.

 


 

Roaming przy granicy kraju

Usługi roamingowe zarejestrowane i taryfikowane mimo, że Abonent nie przekroczył granicy są następstwem zalogowania się karty SIM do sieci operatorów naszych sąsiadów i korzystania ze świadczonych przez nich usług. Niniejsza sytuacja może wystąpić na terenach przygranicznych, gdzie zasięg operatorów międzynarodowych jest dostępny na niektórych obszarach naszego kraju i może być silniejszy od zasięgu sieci Plus.

Jeśli przebywasz w pobliżu granicy, sprawdź status zalogowania do sieci. Na wyświetlaczu telefonu z reguły prezentowane są informacje o tym, że właśnie korzystasz z roamingu. Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób jest to oznaczane w Twoim urządzeniu, zapoznaj się jego instrukcją obsługi.

Aby uniknąć zalogowania do zagranicznej sieci należy zmienić tryb wyboru sieci z automatycznego na manualny (umiejscowienie tej opcji jest zależne od menu Twojego telefonu, zazwyczaj jednak możesz ją znaleźć w opcji “Ustawienia”). Po zmianie trybu wyboru sieci na manualny należy, spośród widocznych w telefonie dostępnych sieci, wybrać sieć Plus. Po wykonaniu tej czynności aparat nie będzie już logować się do innych sieci.

Inną możliwością uniknięcia logowania do sieci zagranicznego operatora jest wyłączenie na swoim numerze usługi roamingu. 

 

Strefa 1:

Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gujana Francuska, Gwadelupa, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Martynika, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Reunion, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Watykan, Włochy.

Strefa 2:

Albania, Andora, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Gibraltar, Kazachstan, Macedonia, Mołdawia, Monako, Wyspy Owcze, Rosja, San Marino, Serbia, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania.

Powyższy podział stref roamingowych obowiązuje od 03.04.2023 r. 

Dokup pakiet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mi magna sed ultrices aliquam, hendrerit tellus mattis.

tutaj formularz

Doładuj konto