Przeniesienie numeru – jak wygląda proces zmiany operatora?

Przeniesienie numeru do innego operatora - poznaj proces

Przeniesienie numeru do innej sieci może wydawać się trudne lub czasochłonne, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Często nie myślimy nawet o zmianie operatora, bo jesteśmy przyzwyczajeni do swojej taryfy od lat i nie porównujemy obecnej oferty do tych, które dedykowane są nowym klientom w innych sieciach.

Owszem, posiadanie numeru u jednego operatora od kilku lub kilkunastu lat jest wygodne, ale czy opłacalne? Co jeśli przepłacamy za abonament? Na rynku telekomunikacyjnym w pierwszej kolejności zwraca się uwagę na nowego klienta i to właśnie jemu oferowane są pakiety na abonament w niezwykle atrakcyjnych cenach. Dla przenoszących numer do innego operatora to świetna wiadomość, bo można liczyć na korzystną ofertę.

Spis treści

Jak wygląda przeniesienie numeru?

U każdego operatora przeniesienie numeru wygląda praktycznie tak samo. Przedstawimy cały proces na przykładzie lajt mobile. W naszej sieci przeniesienie numeru to tylko kilka chwil.

Krok 1: Aby przenieść numer, wybierz ofertę i w formularzu zamówienia zaznacz pole, że chcesz przenieść numer i zweryfikuj go kodem autoryzacyjnym. Następnie potwierdź dane dotychczasowego operatora i wybierz typ usługi.

Krok 2: Potwierdź swoją tożsamość online i dokonaj przelewu na kwotę 1,00 zł z imiennego konta bankowego.

Krok 3: Zamówienie wraz z niezbędnymi dokumentami do przeniesienia Twojego numeru prześlemy na adres e-mail, który podałeś w formularzu.Otrzymasz dane do logowania i link do systemu z dokumentami. Zapoznaj się z nimi, a następnie prześlij swoją zgodę na rozpoczęcie procesu realizacji przeniesienia numeru do lajt mobile.

Krok 4: Odbierz kartę SIM i czekaj na SMS z informacją o aktywacji usług lajt mobile. Datę przeniesienia numeru wyznacza Twój obecny operator, o której zostaniesz poinformowany w wiadomości SMS. 

Przeniesienie numeru, a tryb przeniesienia - jaki wybrać?

Przeniesienie numeru uzależnione jest od dwóch czynników – od posiadanej oferty u obecnego operatora oraz od okresu obowiązywania umowy. 

Chcesz poznać naszą ofertę? Zamów kontakt!

Oddzwonimy i pomożemy ci wybrać najlepszą ofertę!

Abonament: Przeniesienie numeru od obecnego operatora może nastąpić w trzech różnych wariantach.

  1. Z zachowaniem okresu wypowiedzenia – wybierz tę opcję, jeśli twoja umowa u obecnego operatora jest na czas nieokreślony.
  2. Z końcem umowy terminowej – wybierz tę opcję, jeśli posiadasz umowę terminową i chcesz, aby Twój numer został przeniesiony bez kary za wcześniejsze zerwania warunków umowy.
  3. Bez zachowania okresu wypowiedzenia – wybranie tej formy może wiązać się z naliczeniem dodatkowych opłat przez obecnego operatora.

MIX: Przeniesienie numeru w ofercie MIX

Operatorzy komórkowi traktują ofertę MIX jak usługę abonamentową, więc podczas składania zamówienia należy zaznaczyć, że przenoszony numer jest „na abonament”, a dalsza procedura wygląda tak samo, jak ta opisana wyżej, a tryby przeniesienia numeru są dwa – z zachowaniem okresu wypowiedzenia i bez zachowania okresu wypowiedzenia. 

Oferta na kartę: Przeniesienie numeru

W ofercie na kartę nie obowiązuje okres wypowiedzenia, więc możesz przenieść swój numer od ręki wybierając konkretną datę. Wystarczy, że w formularzu zamówienia zaznaczysz opcję „Bez zachowania okresu wypowiedzenia” i wybierzesz datę z kalendarza. Uwaga: zaplanuj datę przeniesienia tak, aby zdążyć wykorzystać środki u obecnego operatora, ponieważ one nie zostaną przeniesione.

Przeniesienie numeru firmowego

Przeniesienie numeru firmowego do lajt mobile wygląda bardzo podobnie jak przeniesienie numeru na abonament dla klienta indywidualnego, ale na stronie www.lajtmobile.pl należt wejść w zakładkę z ofertą dla firm i wybrać odpowiedni pakiet. 

Jeżeli nie chcesz postępować zgodnie z krokami opisanymi wyżej przy przenoszeniu numeru na abonament lub masz inne pytania, to wypełnij i wyślij formularz kontaktowy. Nasz Doradca Biznesowy skontaktuje się z Tobą na numer podany w formularzu i przeprowadzi Cię proces przeniesienia numeru do sieci lajt mobile.

Jakie dane będą weryfikowane we wniosku i kiedy mogę wnioskować o przeniesienie numeru?

Dane, które będą weryfikowane we wniosku o przeniesienie numeru to: numer telefonu, obecny operator, rodzaj posiadanej usługi u obecnego Operatora, imię i nazwisko wraz z numerem PESEL lub nazwa firmy wraz z numerem NIP.

Jeżeli masz umowę terminową, to dyspozycję przeniesienia numeru możesz zgłosić w momencie, gdy do końca umowy zostało mniej niż 120 dni. Wtedy dopiero można zgłosić się do obecnego Operatora z wnioskiem o wydanie numeru i tu uwaga – nie musisz wypowiadać umowy u obecnego operatora. Zajmiemy się tym za Ciebie. Wystarczy, że w zamówieniu wskażesz nam nazwę sieci, z usług której obecnie korzystasz i określisz odpowiednio tryb przeniesienia numeru.

Termin, w którym Twój numer będzie przeniesiony do lajt mobile zależy od opcji, na którą zdecydujesz się podczas trybu przeniesienia numeru. Jak wygląda proces przeniesienia numeru po złożeniu zamówienia? Po otrzymaniu złożonego zamówienia wyślemy do Ciebie wiadomość e-mail na adres podany w formularzu z kolejnymi instrukcjami dotyczącymi dalszego procesu realizacji zamówienia.

Jeżeli nie otrzymasz wiadomości – prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Aby przenieść kilka numerów jednocześnie należy wybrać ofertę i przejść do składania zamówienia. W formularzu zamówienia będziesz mógł dodać jednocześnie do 8 numerów, które chcesz do nas przenieść.

UDOSTĘPNIJ
TWEETUJ

Pozostałe artykuły

Zadzwoń do Konsultanta Biznesowego: 727727187

Cenimy twoją prywatność!

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Polityka cookies

Dokup pakiet

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mi magna sed ultrices aliquam, hendrerit tellus mattis.

tutaj formularz

Doładuj konto