A Zmień czcionkę na małą
A Zmień czcionkę na średnią
A Zmień czcionkę na wielką
Włącz kontrast dla strony.

UŻYTKOWE

Poczta głosowa – jak włączyć i jak wyłączyć?

2019/12/27
poczta głosowa - jak włączyć

Poczta głosowa – jak włączyć i jak wyłączyć?

„Po co Ci telefon, skoro go nie odbierasz?” – to pytanie powtarza się niczym przestroga przy każdej możliwej okazji. Owszem, nie wszyscy mamy tendencje do odbierania każdego telefonu, ale też nie zawsze jest to uzależnione od nas, czasami po prostu jest to niemożliwe lub nietaktowne, np. podczas spotkania biznesowego czy wykładu na uczelni.

Telefon komórkowy pomaga nam kontaktować się z innymi, jednak nie może być smyczą, która nas uwiązuje i ogranicza. Jednak ktoś ma nam coś ważnego do przekazania i chciałby to zrobić TERAZ. Właśnie dla takich ludzi stworzono pocztę głosową. Niezwykle przydatna, chociaż niedoceniana przez wszystkich funkcja. Masz ją włączoną i chcesz wyłączyć? A może jej nie masz, a chciałbyś z niej korzystać? Pomożemy!

Jak działa poczta głosowa?

Jest jak nasza osobista sekretarka, z tą tylko różnicą, że z pocztą głosową nie można prowadzić rozmowy. Poczta głosowa załącza się automatycznie w kilku okolicznościach. Po pierwsze, kiedy nasz odbiorca nie odbiera telefonu, po drugie kiedy ma wyłączony telefon (mógł to zrobić celowo lub po prostu telefon mu się rozładował), a po trzecie kiedy nasze połączenie zostaje odrzucone lub też odbiorca prowadzi już rozmowę.

wylacz poczte glosowa

W takich sytuacjach nie zostajemy odprawieni z przysłowiowym kwitkiem, co u niektórych wywołuje irytację, a zostajemy profesjonalnie i kulturalnie obsłużeni przez pocztę głosową. Pojawia się charakterystyczny sygnał i informacja, że możemy zostawić wiadomość po usłyszeniu sygnału. Jest też możliwość samodzielnego ustawienia takiej wypowiedzi.

Osoba dzwoniąca słyszy głos swojego odbiorcy, który informuje, że nie może w tej chwili rozmawiać i prosi o telefon w innej godzinie. Czasami jest to profesjonalne nagranie, a innym razem z humorem, zabawne i na pewno wywołujące uśmiech na twarzy dzwoniącego.

Poczta głosowa to fajny pomysł. Na pewno?

Dzisiaj nie każdy z niej korzysta. Tak naprawdę kiedyś była ona zdecydowanie bardziej popularna. Wiele osób z niej zrezygnowało, ale dlaczego…? Poczta głosowa ma bardzo wiele zalet. Umożliwia pozostawienie wiadomości, o czym właściciel numeru zostaje natychmiast, kiedy jest to możliwe, poinformowany.

Poznaj ofertę lajt mobile

Otrzymuje informację, że na jego poczcie głosowej znajduje się X wiadomości. Szybko może sprawdzić nie tylko, kto się z nim kontaktował, ale też w jakim celu. Czasami to coś ważnego, co wymaga natychmiastowego przekazania, innym razem mniej istotnego, ale byłoby miło, gdyby nasz odbiorca możliwie jak najszybciej oddzwonił.
Nagranie własnego głosu jest też pewnego rodzaju miłym gestem w kierunku osób, które próbują się z nami skontaktować, a w danym momencie nie mogą. To pewnego rodzaju nawiązanie relacji/kontaktu, a także kulturalny komunikat „Teraz nie mogę rozmawiać”.

Kto korzysta z poczty głosowej?

Z poczty głosowej korzystają zarówno osoby prywatne, jak też firmy. Szczególnie w tym drugim przypadku mogą odegrać bardzo ważną rolę. Na numer firmowy dzwonią klienci, kontrahenci, pracownicy, ale też potencjalni klienci z konkretnym zapytaniem lub w celu bliższego zapoznania się z ofertą firmy.

Poczta głosowa może sprawić, że nawet jeżeli telefon nie zostanie odebrany, firma na kliencie czy kontrahencie zrobi naprawdę dobre wrażenie: „ Nie odebrał, ale mnie nie lekceważy. Mogę zostawić dla niego wiadomość, na pewno oddzwoni. Miło z jego strony, że dał mi możliwość przedstawienia się, zakomunikowania mojego problemu/wątpliwości czy po prostu przekazania wiadomości”. Taki przedsiębiorca postrzegany jest jako kulturalny, a firma jako profesjonalna i dbająca o swojego klienta.

Włączamy i wyłączamy pocztę głosową

Można to zrobić na kilka sposobów, przede wszystkim zależy to od sieci, w jakiej mamy swój numer telefonu. Jedną z opcji jest połączenie się z obsługą klienta, innym razem można odwiedzić oddział sieci, gdzie zostanie udzielona klientowi pomoc.

poczta głosowa

Pocztę głosową włączyć i wyłączyć możemy też korzystając z niektórych aplikacji, jakie oferuje sieć z indywidualnego panelu klienta. Najczęściej jednak zarówno włączenie, jak też wyłączenie poczty głosowej wymaga wpisania konkretnego kodu. Jak to wygląda w lajt mobile?
Aby włączyć pocztę głosową, należy wpisać kod USSD *122*11#. Masz pocztę, ale chcesz z niej zrezygnować, ponieważ w Twoim przypadku nie sprawdza się zbyt dobrze, uznałeś, że jej nie potrzebujesz? W takim przypadku konieczne jest wpisanie innego kodu – *122*00#.

Aktywacja, jak też dezaktywacja przebiega bardzo sprawnie, bez konieczności kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Możesz to zrobić w dowolnym momencie, gdziekolwiek się aktualnie znajdujesz. A może chcesz sprawdzić pocztę głosową? Jeżeli tak, to wpisz kod *122#. Odsłuchasz wtedy nagrania.

Czy warto ją mieć?

Poczta głosowa przyczynia się do budowania Twojego dobrego wizerunku, zarówno przyjaciela, męża, żony, mamy, syna czy sąsiada, jak też przedsiębiorcy, handlowca, partnera biznesowego i pracownika. Warto ją mieć, szczególnie jeżeli nie zawsze możemy odebrać telefon, studiujemy, mamy często spotkania biznesowe, jesteśmy bardzo zajętym rodzicem, który musi zająć się dwójką małych dzieci.

Każdy z nas ma swoje obowiązki, które uniemożliwiają czasami odebranie telefonu. Nie oznacza to zawsze, że nie chcemy z kimś rozmawiać. Poczta głosowa na pewno ułatwia kontakt i pozwala zrobić na innych lepsze wrażenie. 

Nie masz jeszcze usługi w lajt mobile?

Poznaj ofertę lajt mobile

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies.
Wszystkie zasady ich użytkowania wraz z informacjami
o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie
cookies, opisaliśmy w Polityce Prywatności.
Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia.

cicrle-right cicrle-leftc